Måste sluta "rulla" så ofta

Hej på er, Det var längesedan jag tog i spakarna på bloggen, så jag tänkte göra ett försök.
-
Just nu är det vinter och mörkt, skulle egentligen vara ganska lätt att bara deppa ihop, men ÅååNäää. Icke, om inte allt för många dagar börjar det bli ljusare igen. Hösten och vintern fram till idag har gått riktigt fort tycker åtminstone jag. Nu återstår bara att trampa på med cykeln på trainern två månader till eller så.
Kanske är det jag som blivit helknas men jag tycker att det är roligt och motiverande att nöta trainerdäck!
På tal om ställen att längta till...
-
Jag kör just nu varv två på förkylningsspåret. Man ska ju inte klaga, det finns väl värre saker men det är ju inte kul för det. När senaste numret av Cykeltidningen Kadens kom, köpte jag den och bara placerade den i soffbordet. Såg att det skulle dröja länge till nästa nummer, och tänkte att det kommer bättre tillfällen att läsa den. Det gjorde det! Idag är jag riktigt glad att jag sparade den.
-
Jag har ju varit lika risig som vädret utanför en tid, detta har gjort att jag inte kunnat träna på ett tag. Inte för att jag tränar ute såhär års, det är inget för mig. Mina lungor säger ifrån direkt. Har istället försökt öka min styrka generellt. Känner att det kommer hjälpa enormt mycket för att prestera bättre på mountainbiken till våren och sommaren.
Dessutom spenderas ganska mycket ledig tid på trainern nere i källaren. Ibland undrar jag om jag rullar den för ofta och kör för hårt, jag blir kraslig/förkyld efter en tids tränande och "trainande". Jag ska försöka ta det lite lugnare och se om det går bättre. Kanske om man inte öser på varenda dag att det blir bättre. Tycker det är svårt att hejda mig dock, det är ju skitkul och man blir bättre och bättre.
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0