Snart helg igen...

Var i Perstorp en sväng denna veckan, denna gång var jag långt ut i skogarna vid Altarstenen. Helt underbar skog att MTB:a i vad jag kan se.
Snackade med killarna på kommunen och dom sa att det finns hur mycket som helst om man vill cykla bort sig på skogsstigar och grusvägar där uppe. Även Gustavsberg var bra sa dom, ligger på andra sidan 21:an och slingrar sig mellan ett antal sjöar i området. Om jag ville ha detaljerade kartor över området var det bara att be snällt... Riktigt snälla och trevliga måste jag säga!
-
Har även dragit vidare på roddmaskinen, passar perfekt dessa dagar när det "trycker på" med kulingvindar och regn. Att cykla är verkligen ingen angenäm upplevelse när det blåser i detta området. Det är väldigt öppet från havet och när vinden sätter emot blir man som ett bojsänke mentalt, man bara sjunker! Farten, ja det blir ju inget av den varan alls.
Nåja, snart är det helg och då spelar det ingen roll. Cykla ska jag göra oavsett om det blåser eller ej, det är bara att skicka upp hojarna på taket och dra till Sibirien. Där är det alltid roligt att cykla, förvisso inte så många höjdmeter att plocka men desto mer krävande tekniskt tycker jag. Stigarna är fulla av rötter som är blixthala så här års och det är riktigt tätt mellan träden vilket gör det ganska "knixigt" när man drar upp farten lite!
Avslutar med en Dagens Outfitbild från igår!
Skjorta från Boomerang, G-Star jeans och smakfullt förlitet julförkläde från Hemtex skulle jag tro!
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0