Juli 2009

Framme vid skogsbrynet
Bilden är tagen ca en vecka efter inköpet av min första MTB. Jag satt hemma och tänkte att där uppe på berget måste det vara toppen att cykla. Sagt och gjort, letade reda på grusvägar så mycket som möjligt för vägen dit upp. Jag fick vända vid skogsbrynet, letade upp en bänk för att hämta andan och det var där jag tog bilden. Trampade hem och fick gå och lägga mig med blodsmak i munnen, det var så det började...
Jag antar att det är sånt som gör att jag fastnar för något, det var så förbaskat jobbigt!
Min tanke var ju bara att jag måste börja röra på mig, har cyklat mycket tidigare och tänkte att mountainbike är nog en motionsform jag kan hålla på med utan att tröttna och ge upp efter en månad. Föga kunde jag ana att man kan bli så fast i något som har med motion att göra! Det dröjde bara två veckor så hade Yvonne traskat rakt in i fällan hon med. Sedan dess är vi båda lika galna. Synd bara att vi kom på detta så sent för att använda Yvonnes ord. Men det är inget att hänga upp sig på man kan väl bli rätt vass trots att man inte är någon ungdom direkt.
//Nilsson

Kommentarer
Postat av: Martin A

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1526531

Inte så mycket med detta inlägget att göra men ett tips på vad man kan göra om halvannan vecka.

2010-11-09 @ 07:54:59
Postat av: Andreas & Yvonne

Hej Martin,

Tack för tipset, ser riktigt trevligt ut! Vore ju bra att lära sig några nya stigar i närområdet också.

Om bara vädret är hyfsat så dyker vi upp. Ska du själv åka?

2010-11-09 @ 16:55:29
Postat av: Martin A

Ja jag ska cykla. Har cyklat denna turen de senaste 5-6 åren. Sök gärna på happy efter tidigare års turer.

Det är en mycket trevlig tur som går från soluppgång till solnedgång och lite till. Glöm inte att ta med lampor om ni har några, annars fixar det sig ändå.

2010-11-10 @ 14:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0