Snabba ryck på trainern...

Efter jobb idag var det bara att rappa på, var upp på trainern på nolltid!
Klockan 17:00 skulle jag hämta Y på hennes jobb efter som att min bil är stillastående på verkstad...(jag kör hennes nu, dessa bilar grrr...)
Testade att cykla ett eget välkänt GPS-spår över berget upp till fyren, riktigt kul var det. Man kan väl säga att det var i stort sett så likt verkligheten man kan komma på en cykel i en källare. Dock har man ju tidsmässigt "fördelen" att aldrig behöva sakta ner i en kurva när man står på trainern och terrängen på en MTB tur känns inte alls, detta gör ju att det går lite fortare än i verkligheten. Men som sagt stigningarna är dom samma och här bjöds jag på vissa över 19%.
Riktigt jobbigt och tyvärr var jag i mål redan efter 50 min på 29 km rundan som jag kört många gånger förr i verkligheten. Då med betydligt sämre tid kan jag säga.
Hade en hungrig coach som stirrade på mig hela vägen. Tyckte att jag skulle skynda mig och servera mat istället för att sitta och svettas som en dåre.
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0