CUBEN är frisk igen!

Så nu känner jag mig lugn igen!
Kunde inte riktigt sova inatt, var lite orolig att cykelmekaren skulle komma med dåliga nyheter om att det var mycket värre än vad jag trott.
Efter att ha ombesiktigat vår ena bil (gick igenom) stack vi till cykelhandlaren för att hämta hojen.
-
Nervös blick


Goda nyheter, inget hade pajat. Växelörat var riktat och fungerar bra så länge, men han tyckte att jag skulle köpa ett nytt och ha det gamla i reserv. För den som inte vet var växelörat sitter så är det den röda delen precis ovanför bakväxeln på bilderna. Den ska ju som sagt ge vika istället för växeln.
Som ni ser på bilderna, SPIKRAK!! Som även syns har jag en riktigt skitig kedja. Har alltid kämpat med de där, provat olika metoder med olika dåligt resultat. Kom i ett riktigt trevligt snack med cykelhandlarn, han gillade hojen och visade även upp sin egen TREK 8500 som han hade hottat rejält. Riktigt fin, och riktigt ren kedja.
Jag kände att nu var det dags att hosta fram någonting smart som skulle få honom att avslöja dom där riktigt bra tipsen. Det behövdes bara ett "vilken ren kedja du har". Då kom allt fram, alla riktiga cykelmekanikers dolda hemligheter...
Köpte på oss lite kemikalier så att man kan få hyfs på våra kedjor och drev. Innan vi gick därifrån fick vi med oss två jättebra stöd att ställa cyklarna iockså. Klockerts!!
Mycket bra spenderad fredags eftermiddag enligt vårt tycke, billigt blev det också.
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0