Söndagsträning

Idag var inte min dag, enligt Yvonne var det inte hennes heller. Trots det placerade hon sig med kraft före mig på italienska vägen...
Vid klockan tre hade dimman släppt helt, havet låg stilla och det såg för bra ut för att bara strunta i att träna. Vi gav oss av. Jag tog min andra mountainbike en aluminiumcykel av den lite tyngre sorten. Inget fel på den, en XT utrustad Nishiki som jag är väldigt nöjd med. Den är viktmässigt i samma tunga klass som Yvonnes Scott, dock har den en riktigt usel gaffel...
Jag fick mig nog ett stukat självförtroende när jag lämnade min kolfiberCube hemma. Sista tiden har ju Y fått jobba på med sin vanliga cykel i väntan på nyförvärvet och jag har invaggats i en falsk trygghet att jag nog är rätt bra.
Säger bara väckarklocka!!
Berget var av någon konstig anledning fullt av folk idag. Det bjuder tyvärr på många inbromsningar då stigarna ibland är smala. Även uppe vid fyren var det full aktivitet
Det enda som var bra idag var vädret, jag frös och fötterna domnade. Men som alltid är man glad som marmelad att man pinnade på.
God afton
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0