Funderingar...

Det har varit lite svårt att hitta en fin och välutrustad cykel i min ramstorlek, har funnit denna med en bra race-geometri (samma som Cube's herrcyklar). Det behövs dock en del justeringar för att bl.a. få ner vikten.
Har som sagt fått TCM's förslag på komponenter till min nya cykel, efter en någorlunda vettig budget :)
Så här ser det ut:
Cykeln är en Cube Access WLS GTC
  • Byte hjul till Roval Control AL
  • Handtag typ Cube Race Grip, lock-on foamhandtag
  • Byte Sadel till Specialized Ruby Expert
  • Byte Däck till Maxxis Aspen, något lättare däck än orginal med bra rull och grepp utom i toklera (bra grepp även på blöta stenhällar)
  • Byte till SRAM X.9 (2011) bakväxel, framvxl, reglage och vevparti
  • Byte till lättare sadelstolpe.
  • dubbelklinga
Tar gärna emot åsikter och tips. Är själv inget proffs, men man kan ju bli ;) Kommentera gärna!
/Y

Kommentarer
Postat av: Jalle

Hej, det går ju att dra hur långt som helst med rätt plånbok. Dock skulle jag satsa på ett par ännu lättare hjul. Kanske byta ut gaffeln, men det finns det nog många som kan mer om än mig... Lycka till, snygg cykel!

/Jalle

2010-10-02 @ 20:23:04
Postat av: Kasper

Hvis jeg skal være helt ærlig, syntes jeg faktisk det er en dyr cykel (medmindre du får meget rabat), med tanke på at du i næsten ikke kan få noget for delene du bytter ud. (2000-2500 max)



Så oveni cyklen pris skal du have en x9 gruppe nye hjul, jeg tror næsten det blir billigere at kigge på noget bedre specificeret eller en løs ramme.



2010 cyklerne er på rea nu, så måske kan du gøre et "fynd".



/Kasper

2010-10-05 @ 21:08:26
URL: http://cykelmygg.se
Postat av: Yvonne

Tack för ditt svar Kasper!

Mitt problem är att jag behöver 14" ram och det går inte att hitta några fynd. Affären jag kollat med (TCM) tror jag varit snälla för de tar delarna i inbyte och jag betalar bara mellanskillnaden.

2010-10-05 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0