Nilssons helt vanliga tur

När jag drattade hem från jobb idag tänkte jag passa på att rengöra min cykel grundligt. Började med att ta det värsta med en fuktigt trasa på ramen, där efter gick jag på gaffeln. För att komma åt ordentligt tog jag givetvis av framhjulet. Fixade med det och sedan rengjorde jag noga även fälgen osv.

När jag stod där som bäst med hjulet i ena handen och en trasa i den andra kom en katt nyfiket och börjar mickla med den upp och ned vända cykeln. Eftersom att framhjulet var avmonterat blir den ganska instabil (hade korkat nog ställt den på styret och sadeln, ajabaja).
Katten fick omkull cykeln, följd 1: två fina jack i golvet, följd 2: cykeln finns nu hos den lokala duktiga cykelmekanikern.
-
Varför, jo eftersom jag lämnat bakhjulet på drog den i golvet ganska hårt och lyckades böja växelörat. Dumt nog har jag inga i reserv utan får nu rikta om det som sitter på så länge. Fattar inte hur det kunde böja sig ca 5 grader av det, men det var ju tur på ett sätt. Det är ju det man har ett växelöra till, att ge vika alltså så att inget dyrare pajar!
-
Jag lärde mig iaf en läxa. Skaffa ett ordentligt mekställ, och tro inte att katter alltid är så himla smidiga.
Tyken katt
Brottslingen!
-
Även blodvite uppstod i tumultet när jag fick känna på något jag redan visste. Bromsskivor har jäkligt vassa kanter!
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0