I väntans tider...


Äntligen har jag bestämt mig för nästa års kompanjon på stigarna. Blir en CUBE Access Gtc wls.
Har lagt in en beställning och börjat fundera på vad som de ska byta ut till mig.
Efter att ha kört cykelvasan på min Scott kom jag överens med mig själv om att nu får det minsann bli en ny, lättare cykel. Har letat land och rike runt efter en schysst cykel som passar mig. Det visade sig inte vara det lättaste att hitta då jag måste ner på 14" i ramstorlek. Finns ingen som tar hem så små cyklar till Sverige / Norden. Det tillverkas heller inte många mountainbikes i den storleken överhuvudtaget, endast dammodeller och dessa är oftast inte så välutrustade. Valet föll tillslut på CUBE då jag gillar ramen. Nu återstår att se hur vi kan utrusta den för att få ner vikten!
Det verkar som att den kan vara leveransklar i november. Vill ju ha hem den fortast möjligt eftersom Andreas redan norpat en Reaction Gtc.
//Y

Kommentarer
Postat av: Johnny Slagköping (från Happymtb)

Hallå;) Ja den där CUBE'n går inte av för hackor;) Ser ju rent fantastisk ut. Nya loggan hara jag inte vant mig vid, men det gör man nog snart, och det är ju fortfarande kvalitén man vill åt:) Du kommer helt klart att köra omkring med ett konstant leende på läpparna...



/Johnny S

2010-10-20 @ 16:32:04
Postat av: Yvonne

Visst är den läcker, men jag kommer heller inte riktigt överens med loggan - ännu :) Din nya ser också jättefin ut, gillar färgerna, känns Cube'ish.

Var cyklar du någonstans? Läste på Happy att du bor i Sundsvall (eller?), där måste ju finnas många fina stigar att besegra!



//Yvonne

2010-10-20 @ 19:59:34
Postat av: Anonym

Hejps;) Jodå. Här finns en hel del att knöka runt på, jag kör dock oftast på "egenpåhittade" stigar, jag har i alla fall inte mött nån, men det ska tydligen finnas mycket fint att köra på här. HAr även hittat några smått överj-vliga stigar där man bara MÅSTE ha en heldämpad, det är i stort sett bara sten och rötter hela vägen:D

2010-10-23 @ 08:32:20
Postat av: johnny slagköping

Hallå igen :D



Jag glömde en grej. Jag tror faktiskt att Fun-corner.de har 14":are, så vet du för framtiden i alla fall ;)

2010-10-23 @ 08:39:43
Postat av: Yvonne

Tack för tipset, bra att veta till nästa gång!



Cyklar du ensam, eller är ni flera som trampar på? Vi, jag och Andreas, kör oftast tillsammans. Roligare när man är flera :)



//Y

2010-10-23 @ 09:23:35
Postat av: Anonym

Jag kör mest ensam. Har väl prestationsångest, men visst, det är kul att vara flera ;) Det bästa vore ju ett helt gäng med CUBE'r som drog iväg för att lansera märket på riktigt ;)

2010-10-23 @ 17:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0