Blogg tips

Ada Gorthon
Jag har ju tidigare skrivit lite om en annan båt och ett annat äventyr M/S Rosa Blanca.
Den vita dam ni ser på bilden ovan, tog mig två gånger över atlanten, eller kanske tvärt om jag jobbade ju ombord.
Ada Gorthon som hon hette då gick på Nordamerika och Canada / Newfoundland - Europa. Hon heter idag Veesham Oak och jag hittade henne igår strax syd om Cypern.
Sista åren i svensk tjänst gick hon samma trad men med namnet Trans Oak för Trans Atlantic, såldes och lämnade Landskrona i september 2010.
-
Trans Atlantic har idag ett annat fartyg som besöker samma hamnar, hon heter Transfighter. Ombord finns en överstyrman vid namn Pontus som driver en blogg. Skriver mycket trevligt om arbete och vardag ombord i Transfighter på ett "språk" som inte bara en Homo Oceanus eller inbitna ombordanställda (läs sjömän) förstår.
Ta gärna en titt på: PONTUS PÅ OCEANERNA
-
Bilden nedan är faktiskt lite rolig, hittade fartyget vid kaj på Google Earth Streetview under lossning!
Transfighter Philadelphia
Här steg även jag iland, Transfighter vid Pier 80 Philadelphia
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0