Risk för vätskebrist

Har ett litet dilemma: min cykel är så liten att det endast får plats 1 styck halvliters flaska på ramen och när jag cyklar blir jag törstig som en jakthund och dricker massor. Har en liten McKinley-rygga med vätskesystem, men jag skulle gärna slippa köra runt med rygga på längre turer... Var iväg för att kolla och klämma på en Camelbak med enbart "vattentank" och inga onödig fack - så liten som möjligt alltså. Tänkte att det iallafall är bättre än den jag har. Finns dock ingenstans, bara i nätbutiker. Har funderat vidare på om man kanske kan köra med ett par småflaskor i fickorna på tröjan, typ sånna som folk har i vätskebälten när de springer. Men det kanske bara är mer störande än en Camelbak?
Nåja, jag fick inte tag på någon sådan men däremot ryckte jag en cykeltröja som faktiskt var i rätt storlek - WOW!
Jag med bister uppsyn i min nya tröja (skönt att man inte har bleka armar iaf)

//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0