Cyklar vs bilar

ur Kaffe på Everest av Andreas Danielsson och Martin Stenmarck.
utdrag ur "Kaffe på Everest"
-
I boken "Kaffe på Everest" (som Andreas Danielsson och Martin Stenmarck skrivit ihop efter deltagandet i cykeltävlingen Yak Attack) berättar Martin om när han var liten och hans mamma, som övningskörde, lyckades köra över hans älskade röda Crescent. När jag läste om detta väcktes ett minne hos mig om nästan exakt samma sak, fast tvärt om - cykeln var grön, bilen var större och röd och pappa, som är yrkeschaufför, körde.
-
Jag var väl sju eller åtta år och hade en begagnad, men ändå fin, grön Crescent. Pappa körde lastbil och varje dag när han kom hem efter jobbet backade han lastbilen runt husknuten och ner bakom huset. Det fick jag och min bror tidigt lära oss att där skulle man hålla sig undan så det inte hände en olycka. Men så en dag hade jag parkerat min cykel precis där och ja, den blev helt otroligt platt! Går knappt att föreställa sig hur var enda liten del var helt deformerad. Pappa, som inte visste vad det var han kört på, blev lättad när han såg att det "bara" var min cykel - tack och lov satt inte jag på den!
-
Pappas fina röda Volvolastbil
Lilla jag och pappas snygga Volvolastbil, som några år efter att denna bild är tagen,
brutalt mejar ner min cykel.

Ja - slutsatsen av detta blir väl 2-0 till bilarna så här långt! 

//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0