Ny butik i Helsingborg!

Tågaborg
Tågaborg i Helsingborg
Här kom jag åkandes i förrgår, det gör jag ofta. Inget konstigt med det, men jag såg något i ögonvrån. Något som var alldeles för färgglatt för att vara en Helsingborgare med nerdragen mössa klädd i vinterskrud. En cykel, en MTB i ett fönster på bottenvåningen. Stannade till för att ta mig en titt, det visade sig att det var en Cykelaffär som just precis hade slagit upp portarna. Lokalen var fylld av CUBE cyklar som hängde på väggarna och fortfarande stod ouppackade på golvet.
-
Jag växlade några ord med affärsinnehavaren, en trevlig man som bröt en skvätt på danska. Han berättade att han även utförde reparationer och service på andra märken men att det var CUBE som såldes. Han verkade vara av åsikten att en bra cykelförsäljare ska vara påläst och väl utbildad på cyklarna och prylarna som säljs. Dessutom poängterade han att i denna butik får man prova cykeln ordentligt före köp för att veta att densamma är helt rätt för just dig och dina ben...
CUBE i Helsingborg
I denna oansenliga lokal ligger nyöppnade Tågaborgs Cykel.
-
Att starta i en liten lokal kan vara väldigt klokt. Nu när jag vet att den finns kommer jag säkert att springa där en hel del, önskar honom lycka till!
//Nilsson

Kommentarer
Postat av: Anonym

Verkar vara lavat av innehavaren. Eller hur?

2011-06-19 @ 22:49:46
Postat av: Nilsson

Den frågan fattade jag inte riktigt...

Ha det gott

2011-06-20 @ 10:16:23
Postat av: FAKHRO

TÖNT

2011-12-19 @ 17:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0