SPDproblem

Det är inte helt fel att komma hem till en sprakande eld och nybryggt kaffe när vinden viner runt knutarna. Känns skönt att jag fick en sväng i skogen igår.
-
Jag körde 25km på 1h12 minuter, blev ingen jättehög medelhastighet men jag fick lite problem med vänster sko efter knappt halva vägen.
Jag märkte precis när jag startade att det var lite svårt att klicka i pedalen, men jag tänkte inte mer på det förrän jag skulle stanna till. Brukar för det mesta klicka ur vänster fot först men se det gick inte - skon snurrade men gick inte loss. Var nära att jag välta omkull, fick tag i ett träd att luta mig mot. Jag fick helt enkelt ta av mig skon när den satt fast på pedalen. Ena skruven hade lossnat så fästet i skon satt inte fast - har bara mig själv att skylla för det, jag flyttade ju bak dom häromdagen och drog tydligen inte åt skruvarna ordentligt. Inga verktyg med så jag fick cykla hem med skon halvt om halvt sladdrande i pedalen. Och för er som aldrig behövt ta på en sko som redan sitter fast i cykeln kan jag upplysa om att det är f-n inte så lätt!
-
Lyckades plocka 165 höjdmeter på berget och nästan lika många nerför - hur hänger det ihop när jag startar och slutar på samma plats?
-
Cykelmagasin
-
Ikväll har jag tänkt bläddra igenom några engelska cykelmagasin vi lånat av Jon. De verkar mest inriktade på landsväg men det är ändå kul med lite cykeltema från utlandet :)
//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0