Medvind vs Motvind

Svaret vet alla, jag med men jag har det riktigt färskt i minnet! Stack iväg på en träningsrunda, ut till berget var det grym medvind. Det gick att köra precis hur fort som helst, fick hejda mig ibland. Man vet ju liksom vad som väntar när man haft medvind en längre sträcka!! Körde upp till fyren och väntade på Y eftersom att hon hade plånkan, satt och solade ganska länge innan hon dök upp med bilen. Åt lunch där uppe, Yvonne vilar benen av förklarliga skäl idag...
-
Hade ingen bildfantasi idag...
-
Skogen var som vanligt superhärlig, men sen. Jäklar vilket tryck det var i vinden, fick riktigt slita för att komma hem men lyckades iaf hålla farten runt skapliga 22-29 mot eländet. Motivationen var bra eftersom det vankades kaffe och Girogluttande vid hemkomst.
Trots 350 höjdmeter, 100 hundar på stigarna, sms:ande cyklister på grusvägen och en motvind med kulingstyrka som bet i under dom sista 8 kilometrarna klev jag över målsnöret (genom ytterdörren) med snittfarten 24.5 km/h efter 31 km. Riktigt bra tycker jag en dag som denna. Vad som definitivt var ännu bättre, var att jag hann knappt stänga dörren innan regnet stod som spön i backen.
-
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0