Man ska ju inte klaga på vädret

Men det gör jag, fy fasiken!
Det regnar och blåser, dessutom ser man ju ingen ände på spektaklet såhär års... Nu hinner man inte längre ut och rulla cykeln efter jobb. Det blir bara mörkt, alldeles för tidigt.
Har idag ägnat tid åt att rengöra det sista på Cuben, kassetten extra bökigt att komma åt all smuts jag samlat där.
Det borde inte bli lika jobbigt att hålla rent kedja och klingor nu med rätt smörjning. Det jag använt innan har varit helt fel, visst har det smort men också sugit åt sig smuts och grus. Nu är kedjan mycket "torrare" och förmodligen lättare att bara spola av smutsen. Tänker verkligen rengöra regelbundet i fortsättningen!
Jag har ju tyvärr en till, min Nishiki! Det lär ju bli en riktig mardröm då den är ordentligt välanvänd och jag har inte rengjort kedjan sedan CykelVasan!!
//Nilsson
Cykelvasan 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0