Vår lediga dag

Vaknade imorse av att Hilda och Olsson som vanligt startade sin cirkus vid fem tiden.
Vi hade ju tagit ledigt idag och tänkte sova ut, hahaha... Nåja, det blev en långfrukost med tillhörande eldning. Sedan hände ingenting, det är just det som är poängen med lediga dagar. Att göra ingenting håller dock inte länge så lösningen blev därför gräsklippning (nödvändigt ont).
-
Yvonne verkar känna sig lite bättre idag, hon pratar där emot inte med den riktigt söta lena rösten ännu= träna ensam.
Stack ut och visste inte riktigt vart jag skulle. Det kändes ganska kallt, så något längre var det inte tal om.

CUBE vid foten av berget

Trampade ut mot hamnen nedanför berget för att få en pulshöjare på italienska vägen. Kom upp till vaktstugan och åkte in i skogen, lade mig i ganska högt tempo men märkte att ögonen bara rann. Kollade temperaturen och fattade varför. Det var ju kallt som fasen och inga brillor hade jag med.

Körde lite nya avstickare idag, stigar jag sett när vi åker våra vanliga spår. Har länge sneglat på dom... Tokfint, varför har vi inte svängt av där tidigare? Så småningom kom jag ut vid Kockenhus och fick den goa backen nerför!! Dagens rull landade på en medelfart på strax under 25 km/h, 214 höjdmeter och ynka 2 mil i benen, men skönt var det.

När jag kom hem möttes jag av en något piggare Yvonne. Hon var på väg ut för att få lite frisk luft, frågan är om hon fejkar för att slippa träna? Kolla dagens outfitbild jag knäppte på henne i trädgården, såg VÄLDIGT sjuk ut eller hur.

Bilderna är klickbara, ta gärna en titt!

Dagens outfit A Dagens outfit Y

Bild 1. Snabbt av med alla lager

Bild 2. Sjukling?

Bild 3. Medelpuls 167, tror jag sätter mig ner en stund...

Pratade som hastigast med en lycklig man alldeles nyss. Han satt i bilen med en sprojlans ny CUBE som last, han röker ju inte men någon last måste man ju ha :D  !

 

 

Ska åka förbi imorgon och titta på det tyska "Wunderverket".

 

//Nilsson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0