Alfred Nobel med flimmer

Hej på er,
Efter jobb idag gav jag mig ut på TVjakt, vår tungburk har börjat flimra. Har länge brottats med om man ska köpa ny tv bara för att ha en modernare eller behålla den gamla tjocka tills den pajar. Man kanske kan kalla mig bakåtsträvare. Tyckte iaf att det var dags idag eftersom det är Nobelbankett och hela "middevippen". Kunde ju vara kul att inviga en ny platt fungerande TV till en högtid som denna...
Upp bland alla elektronik/lullulfirmor, en Sony hade jag bestämt att det skulle bli. Pengar på fickan hade jag också!
Tror ni det blev något? Nej såklart inte, av alla modeller man frågade om fanns självklart inga på lager.
Orkar faktiskt inte ens beskriva hur bökiga alla dessa företag är (tror ni redan vet). Såg många före mig i köerna, som såhär års är rätt långa och ringlar sig genom butikerna, bara beställa och ta på avbetalning. Dock fanns inte service för en vanlig människa redo att betala för en vara och sedan gå därifrån...
Jaja, nu sitter vi här uppklädda och fina och kör Nobel på 62 kilo televisionsapparat och det går ju bra det med trots lite flimmer.
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0