Tea time

Kerstin Tillberg tekopp
-
Ska det drickas te ska det göras ordentligt! I dessa tekoppar från Kerstin Tillberg, ryms det nog minst en halvliter! Man får ju springa på toa innan man hunnit dricka upp allt. Men fina är de och goda att dricka ur. Just den här koppen fick jag av mina kollegor på jobbet på min trettioårsdag (för x antal år sedan...).
Sprang igenom en matvarubutik på vägen hem från jobbet, där var fullt av julpynt och tingeltangel och tidningshyllan dignade av olika magasin med stora extratjocka julutgåvor. Kanske lite tidigt, men jag älskar julen och jag får någon viss lycklig myskänsla när jag ser allt juligt! Än känns det faktiskt som att det är rätt så långt kvar, men tiden rullar ju på himla snabbt ibland så helt plötsligt är vi där och man stressar runt och trängs med en massa folk och försöker hitta klappar i sista minuten. Samma sak varenda år :)
-
Ikväll blir det fredagsmys med god mat och stillsamma aktiviteter. Ska krypa till kojs tidigt för jag har slagit till med lite feber och huvudvärk så här inför helgen. Inte kul, hade precis blivit fri förkylningen, men jag mår iaf bättre idag, igår hade jag 38,5 i feber och det var väääldigt synd om mig.... :(
Imorgon har vi tänkt ta itu med rengöring av två skitiga cyklar, inte direkt något jag ser fram emot. Cykelvård är inte min starka sida, det måste göras men det är ju så tradigt. A är mycket bättre på sånt, han verkar till och med tycka att det är kul - knasigt! Just nu är han förövrigt nere i källaren och "röjer", ytterligare en av hans favoritsysselsättningar.
Nu är det bäst att jag publicerar det här inlägget innan Andreas ser det, han tycker nog inte att den tekoppen passar att visa i bild - den är inte tillräckligt tuff & maskulin...
//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0