Började det redan här?

Jag syns här till höger med min rosa "MTB"


Ja man kan ju undra, var det såhär det började? Året var 1984 och vi hade "egentillverkade" cyklar som skulle kunna liknas vid någon slags början till MTB. Åtminstone användes dom på samma sätt, vi körde i skogen ovanför byn jag är uppväxt i. Jag minns speciellt en väldigt lerig och brant backe som man aldrig kom hem ren ifrån. Hur som helst hade vi riktigt roligt på dessa enkla cyklar. Kanske är det på grund av hojen i bilden ovan som jag idag 27 år senare tycker att cykla och skita ner mig är bland det roligaste som finns.
Hur började ni era cykelkarriärer?
-
Idag har jag bara rullat ur benen lugnt och försiktigt i fyrtio minuter. Y sitter och kör 4x4:or för fullt just nu, hon har lastat på fler watt idag.
Hoppas det går bra, det är alltid bra för självförtroendet när man blir bättre och kan öka trycket lite!
-
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0