Tempohjälm & kulmage

Det skrivs lite varstans om cyklister i trafiken och hur bilister beter sig mot cyklister. Själv både cyklar jag och kör bil. Nu kör jag ju mtb och inte landsväg så jag har inte råkat ut för några sura miner från bilförare. Däremot har jag själv tittat ilsket på cyklister ibland.
Är man på väg hem från jobb vid halv fem tiden och är allmänt trött och bara vill hem är det inte jättekul att hamna bakom två herrar 55+, med tempohjälm och kulmage, i färgglada kläder.  "Cyklisterna" ifråga cyklade i bredd på en smal väg med mycket trafik, där rullade de fram i max 25 km/h och hade inga som helst tankar på att dom kanske var en liten aning ivägen. Kön bakom bara växte och växte, grrr...
(nåja, de hade faktiskt inte tempohjälm, men jag tyckte det lät roligare...)
-
Alan Harper - the cyclist

-
Ha en fortstatt go dag!
//Y


Kommentarer
Postat av: Fritz

Fast de värsta cyklisterna är nog studenterna i Uppsala, där har det varit många gånger som man varit på väg och krockat med dem, de tror att de också har företräde vid övergångställen etc. De har missat att skall de ha företräde så skall de kliva av cykeln och leda den över övergångsstället.



Misstänker att det är en liknande situation i typ Lund =)



Ha en bra dag du med.



//Fritz

2011-04-07 @ 08:48:30
URL: http://cykelbloggar.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Ja, det kan jag tänka mig!

I vårt lilla samhälle finns som tur är inga cyklande studenter :)

2011-04-07 @ 16:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0