Vad gör man en ledig dag?

Ja, idag har jag tagit en semesterdag. Skönt med en dag att ta det lite lugnt och också hinna med en massa saker man inte hinner annars.
Jag har tänkt att jag ska:
  • städa upp lite i huset och köra igång en tvätt
  • putsa fönstren under dagen allteftersom solen flyttar sig
  • hänga upp nya gardiner i de nyputsade fönstren
  • fortsätta med att rensa i rabatterna
  • flytta bort ett gäng stora stenar som ligger i vägen
  • köra och köpa gräsfrö
  • så gräsfrö
  • kanske passar på att köpa några nya blommor att sätta i fönstren
  • hälsa på Ulrica och hälsa lilla Alice välkommen till världen
  • cykla en lång, lugn runda i skogen
  • ta en sväng in till stan för lite shopping och en fika
  • köra och storhandla för resten av veckan så man slipper det vanliga efterjobbetköandet
  • ta ut Olsson i koppel en stund
  • klippa Olssons och Hildas klor
  • göra klart det sista på mina garageritningarna så byggnadsnämnden blir nöjd, något jag skulle gjort för länge länge sen
  • brygga en termos kaffe och ta med en tidning ut i solen och njuta av min lediga dag
Japp, så ser min planering ut. Det gäller ju att sätta höga mål så man har något att sträva mot! Ska bara dricka mitt morgonkaffe och ta en dusch... sen sätter jag igång... Har faktiskt gått ut hårt redan och kört igång diskmaskinen (meh - det hade jag ju inte ens med på listan, typiskt... då kan jag inte bocka av nånting än)

Hoppas ni får en lika skön dag som jag =D

//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0