Världens kortaste cykeltur

Nu är snart min lediga dag till ända. Har hunnit med en hel del, både sånt jag planerat och några små överraskningar...
Detta är vad jag åstadkommit:
  • putsat 5 av 10 fönster med Hilda som hjälpreda
  • kört en tvätt och som bonus en disk
  • köpt gräsfrö
  • rensat en halv rabatt
  • bytt en propp, ännu en bonusaktivitet
  • kört till tippen med trädgårdsavfall, bonus
  • köpt blommor och nalle till lilla Alice och druckit kaffe med hennes mamma Ulrica
  • blev inget kaffe ute i solen men väl lunch på trappan
  • ett snabbt besök på ICA för att handla kvällsmat
Några väl valda bilder från dagen:
tippen!
Ojdå, de har visst flyttat trädgårdsavfallsplatsen sen sist jag var här. Tur att det var skyltat, man vill ju inte köra vilse på tippen.
-
Lunchtime
-
Sen skulle jag ju ut och cykla... Jag drog på munderingen och trixade ut cykeln och stack iväg. 50 meter blev min tur ungefär. Framväxeln ville inte funka och kedjan hoppade av, jag la på den igen men det bara fortstatte att krångla så jag vände hem igen. Vid det här laget hade A kommit hem från jobb och vi började meka men vi fick inte rätt på det. Jag stack iväg till cykelhandlarn men han sa att han inte kunde hjälpa... hem igen och vi gav oss på problemet själva. Tror att vi lyckades tillslut för under sista provturen funkade det!
-
Nu ska jag slöa framför tv:n!
//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0