Snilleblixt? Nä jag googlade!

För er som hängt med lite så vet ni om att jag haft problem med att få ut full HD (1080p) på filmerna vi klippt ihop. Man är ju både ny på att fixa med film och dessutom relativ nybörjare på Mac. Har producerat videosnuttarna i iMovie, innan allt är ihopklippt är det mycket hög kvalitet. Efteråt har det ju varit en annan sak, bara kommit ut i 720p. Sådant retar "gallfeber" på mig men nu fattade jag!!
-
Som alltid så är det den som sitter i förarsätet det är fel på (framför datorn), inte datorn eller programmen. iMovie 09 som finns i denna burken klarar som högst av att skicka ut 720p, man måste gå via Quicktime i iMovie, göra vissa inställningar och sedan skapa filmen. Först då kan man få ut sina 1080p ur iMovie.
-
Här har ni länken som förklarar allt http://www.maciverse.com/export-hd-video-from-imovie-09.html
Glad och nöjd
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0