Cykelmek light

Fixar bak sadeln en aning. Kolla in Andreas sadelstolpe till höger - va sne den blitt! ;)

Har lyxfredag idag (slutat jobb klockan ett lyxigt va?!) och vad passar inte bättre än att ägna eftermiddagen åt lite lättare cyklepill? Med en ny hoj kommer en del jobb med inställningar av olika slag, kanske mest för att man vill fixa till så man har gjort det själv liksom. I dag har jag flyttat bak sadeln så långt det går och hissat upp sadelstolpen lite över "limit" (kan väl inte göra något, eller?). Fick tyvärr en ganska kort stolpe i kolfiber, får se om jag behöver köpa längre, ska köra lite mer och känna hur det känns. Har också flyttat mina SPD-cleats till det bakre fästet på skorna, så behöver jag inte höja sadeln mer. Tror dessutom att man får ut mer kraft om de sitter längre in under foten.
-
Testar sittställning, får väl ut och provcykla också så man känner hur det känns att trampa.
//Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0