Dagens RR

Jag hade ju tagit en ledig dag idag, fullträff! Hade en lugn förmiddag sen drog jag iväg. Hade tänkt rulla ut i godan ro till Svedbergakulle och se om jag kanske träffade på vargen, den var siktad där senast.
-

Men säg när det senast blev som man tänkt sig...
Hela grusvägen ut dit hade man grävt upp pga något slags ledningsjobb, kämpade på bredvid ett tag innan jag gav upp. Detta gjorde att jag fick trampa lite omvägar när jag lade om rutten till Berget istället (ca 20km). Iofs ganska kul, körde förbi en massa gårdar på små asfaltvägar med hästar och andra figurer. Tur att där fanns lite att titta på eftersom att motvinden gjorde benen bra sura.
-
Tillsist hittade jag rätta grusvägarna upp på Berget. Väl där uppe blev det en fartfylld upplevelse, där fanns inte en själ så det var bara att ösa på. Jo förresten jag var SÅÅ nära att bli ett med en galopperande häst, svooshade runt en snäv kurva och där på en smal stig bara fanns den... Nåja det gick bra som sagt.
-
-
Varför ser man aldrig lutningen på bild, här 19%

Efteråt rullade jag ner till hamnen för den där koppen man måste ha, inte heller det blev som jag hade tänkt ut i förväg. Där var givetvis stängt!
-
Väl nere vid havet hade vinden lagt sig helt, vajert!
Skyndade hem istället för att mätta kaffetarmen och sjönk ner i en solstol med 43km i benen.
Nöjd!!
Fredag på er
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0