Backar och åter backar

Slank iväg på MTB:n efter jobb idag, Y skulle jobba sent så jag tänkte hinna med så många uppförsåk jag bara orkade. Gråväder 20 grader varmt, måste säga att det såg trist ut när jag stack men jag visste hur gött det skulle bli. Så blev det också, och många motlut men man blir ju aldrig nöjd!!
Arbetsplatsen efter arbetet, såhär såg det ut.
Då drar vi igång, siktet ställt uppför
En av stigarna uppe vid Håkull, precis över krönet med pulsen i taket.

Idag en fin stig, imorgon (prognos ösregn) lervälling.

Nerför går det ju som alla vet lättare...

Hemåt igen, nyhyvlad grusväg kändes lite som autobahn efter Berget. Här blev det gasen i botten.

Summerat blev jag nöjd, skönt att rista av sig lite efter jobb med ett antal mil i sadeln. När jag kom hem blev jag en aning paff. Y hade hunnit hem och hade även kört igång en Grekisk måltid som nästan var färdig och dessutom tokgod. Jäklar vilken turdag jag haft...
-
//Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0